15 Eylül 2015 Salı

Eski sehpalarımı yeniledim

http://cansu784.blogspot.com.tr/   Sehpalarımın o koyu kapkara  hallerinden artık çok sıkıldım ve baharlar açsın istedim. Sanırım iyi de ettim :) Tabi sadece istemek yetmiyor,emek harcamak sabırlı olmak gerek.
   Önce kahvesiz olmaz dedim,kahvemi yaptım sıcak sıcak içerken de ne yapabilirim acaba diye düşündüm.Rengini değiştireceğime göre ne yaparsam yapayım zımparalamak gerektiği için işe sehpaları zımparalayıp üzerin deki verniği atmak gerekliydi.Epey bir uğraştırıcı olsa da ilk gün zımpara işini bitirdim.Ertesi gün Rich marka kemik rengi boya ve rulo fırça ile 2şer saat ara ile 2 kat boyadım.3.katı bir  sonraki güne bıraktım.3.kat boya ve sıra geldi desen seçimine.Peçetelerimin arasından en uygun olan peçeteyi seçtim veeeee benim için işin en zor tarafına geldim.
   Peçeteleri kesmek !!
Neyse peçeteleri de kestim.En eğlenceli kısım ise dekore etme aşaması.Bu arada 3kat olan peçetelerin sadece desenli kısmını uyguluyoruz. Cadense marka peçete tutkalıyla sehpaya  yerleştirdiğim peçetelerin üzerine  geniş yumuşak bir fırça ile ortadan kenarlara doğru tutkalı hava boşluğu kalmayacak biçim de sürdüm.Bütün sehpalarda peçete dekupaj işlemi bitince bir gün kurumaya bıraktım.
    Ertesi gün sadece peçeteli kısımlara sprey vernik uyguladım 3 kat.Artık en son işleme geldik.Sehpaların bütününü peçeteli kısımlarda dahil her gün bir kere olmak suretiyle 3 gün su bazlı vernik sürdüm . Yaklaşık 3-4 günde sehpaları içiçe koymayıp iyice vernik çeksin diye kurumaya bıraktım.Ve sonuç sanırım güzel oldu.Ama başta unuttuğum için sehpalardan sadece bir tanesinin eski halinin fotografını çektim.Bu arada orta sehpamı da takım olsun diye sonradan boyadım.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder